:: MAJLIS TERTINGGI SESI 2011/2012 ::

PENASIHAT 1 (مشرف الكبير)
Ustaz Muhammad Anas B. Al Muhsin

PENASIHAT 2 (مناسق المشرف)
Dr. Mohd Hilmi B. Abdullah

PRESIDEN (الرئيس)

Nik Mohd Syazwan B. Nik Mat Daud

TIMBALAN PRESIDEN (نائب الرئيس)

Saiful Islam B. Mamat

NAIB PRESIDEN (مساعدة الرئيس)
Siti Noraini Bt. Mohd Sukerna

SETIAUSAHA (الأمينة)

Noor 'Adilah Bt. Mat Junoh

TIMBALAN SETIAUSAHA 1 (نائب الأمينة)
Muhammad Zulhilmi B. Mat Saad

TIMBALAN SETIAUSAHA 2 (نائبة الأمينة)
Nor Affidah Bt. Japnar

BENDAHARI (
أمينة الصدوق)
Norafidah Bt. Gordani

TIMBALAN BENDAHARI (
نائبة لأمينة الصندوق)
Siti Nur Aqilah Bt. Rosni

بسم الله الرحمن الرحيم

Kita tidak dapat menafikan sehari-harian kita bercakap atau bertutur dalam bahasa Arab sama ada disedari atau tidak. Contohnya dalam solat kita bertutur dalam bahasa Arab tetapi kadang-kadang kita tidak faham kesemua maksudnya. Oleh itu akan menyebabkan kurang khusyuk. kerana tidak faham akan maksudnya. Sebenarnya untuk belajar bahasa Arab adalah tidak sesusah yang dijangka. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Kebanyakan daripada kita pada hari ini memandang sepi akan bahasa ini dan lebih kepada bahasa-bahasa lain di dunia. Tidak ada salahnya mempelajari bahasa ini dan juga bahasa lain kerana semuanya adalah datang daripada Allah Subhanahu wata'ala.


Apa-apa pun dengan adanya kesungguhannya daripada semua pihak, insyaAllah diharap sama-sama kita dapat menguasai bahasa Arab kerana sesungguhnya bahasa Arab itu adalah bahasa Al-Quran dan juga bahasa Syurga. Pada permulaan ini, marilah kita sama-sama berkongsi ilmu bahasa Arab. Kepada ahli-ahli yang sudah mahir boleh membantu dengan memberi komen yang sewajarnya.

Pihak kami sangat berharap dapat membantu sesiapa sahaja untuk menguasai bahasa Arab ini. Di harap usaha yang sedikit ini akan mendapat ganjaran daripadaNya. Pertamanya seperti anda mempelajari bahasa Inggeris memerlukan kamus begitu juga dengan mempelajari bahasa Arab. Pelbagai kamus ada di pasaran. Berbelanja sedikit untuk manfaat yang banyak.
Bersambung...

Oleh جمعية اللغة العربية 7.06.2008

Subscribe here

Program Terkini

Program Terkini