:: MAJLIS TERTINGGI SESI 2011/2012 ::

PENASIHAT 1 (مشرف الكبير)
Ustaz Muhammad Anas B. Al Muhsin

PENASIHAT 2 (مناسق المشرف)
Dr. Mohd Hilmi B. Abdullah

PRESIDEN (الرئيس)

Nik Mohd Syazwan B. Nik Mat Daud

TIMBALAN PRESIDEN (نائب الرئيس)

Saiful Islam B. Mamat

NAIB PRESIDEN (مساعدة الرئيس)
Siti Noraini Bt. Mohd Sukerna

SETIAUSAHA (الأمينة)

Noor 'Adilah Bt. Mat Junoh

TIMBALAN SETIAUSAHA 1 (نائب الأمينة)
Muhammad Zulhilmi B. Mat Saad

TIMBALAN SETIAUSAHA 2 (نائبة الأمينة)
Nor Affidah Bt. Japnar

BENDAHARI (
أمينة الصدوق)
Norafidah Bt. Gordani

TIMBALAN BENDAHARI (
نائبة لأمينة الصندوق)
Siti Nur Aqilah Bt. Rosni

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum wbt... Pada 25 Julai 2008 bersamaan 23 Rejab 1429 Hijirian Persatuan Bahasa Arab telah mengadakan satu Multaqa Sanawi iaitu Perjumpaan Tahunan bersama ahli persatuan. Oleh kerana masa Multaqa ini diadakan bertembung dengan Persatuan Pendidikan Islam UPSI, ada antara ahli tidak dapat hadir.


Tepat jam 8.40 malam, majlis bermula dengan dipengerusikan oleh akhi Mohd Nazri b. Abd Latiff. Selepas itu, bacaan doa disempurnakan oleh akhi Mohd Rafaie b Kusnin. Majlis diteruskan lagi dengan ucapan alu-aluan dan ucapan selamat datang kepada ahli baru oleh Presiden Persatuan Bahasa Arab iaitu Ukhti Nazihah bt Idris dan selepas itu akhi Mohd Rafaie sekali lagi dijemput untuk memperkenalkan Jawatankuasa baru PBA iaitu Lisan 'Arabi.

Setelah itu, satu tayangan montaj telah dimainkan untuk memperkenalkan Majlis Tertinggi dan juga Ahli Jawatankuasa sesi 2008/09. Juga sepintas lalu berkenaan aktiviti-aktiviti yang telah diadakan pada semester lepas.

Selepas itu, pembentangan program yang akan dilaksanakan pada semester ini iaitu Arabic Festival oleh akhi Abd Hakim b Azimoha dan Himpunan Perintis Persatuan Bahasa Arab (HIPPBAR) oleh akhi Wan Mohd Hazim.

Sebelum berakhir majlis ini, satu sesi soal jawab dan cadangan telah diadakan bertujuan untuk bertukar pendapat sesama ahli. Majlis berakhir pada jam 10.30 malam beserta sedikit jamuan ringan.

Oleh جمعية اللغة العربية 7.26.2008

Subscribe here

Program Terkini

Program Terkini